Nuair a tháinig srianta leibhéal a trí i bhfeidhm i mBaile Átha Cliath an tseachtain seo caite, bhí institiúdí ardoideachais trína chéile ag iarraidh bogadh ar líne. Níl seachtain ach tréimhse ama bhídigh chun dul i dtaithí ar chúrsaí i gcomparáid leis na míonna a ghlac sé chun téarma de fhoghlaim chumaisc a fhorbairt – tasc, is cosúil anois, nach raibh fiúntas leis.
Má tá an cuma ar an scéal go bhfuil seachtain mar ghearrfhógra, samhlaigh ag fáil amach tráthnóna Aoine sula dtosaíonn an téarma – sin an méid ama a tugadh do institiúidí ardoideachais lasmuigh de Bhaile Átha Cliath chun bogadh ar líne.
Ar an Aoine, dúirt an t-Aire Ardoideachais Simon Harris go ndearnadh an cinneadh chun go “gcinnteofar leanúint nó tús sábháilte don téarma acadúla ar aghaidh”.
Is beag an t-iontas í an chéim seo, agus tá an réasúnú fónta – séard atá deacair a thuiscint, áfach, ná an méid ama a ghlac sé ar an Roinn teacht ar an gcinneadh seo.
An tseachtain seo caite, cheistigh an Bord Eagarthóireachta seo an raibh teagasc ar champas, go deimhin, i gcónaí ina aisling. Bhí foláirimh ag gach cor – ó na dúshláin praiticiúla leis na hamchláir, go dtí réamhfhógra ollscoileanna Mheiriceá. Tá coláistí éagsúil ina mbunús : is beag earnáil eile leis an méid sin athróga leis an oiread measctha agus meascán atá ag ollscoileanna agus coláistí.
Ach- in ainneoin go raibh sé seo soiléir an tseachtain seo caite – ghlac sé seacht lá eile ar an Roinn chun síneadh na srianta a fhógairt do na hinstitúidí ardoideachais ar fad.
Tá an t-athrú intinne ag an nóiméad deiridh ina aisiompú ollmhór do ollscoileanna agus coláistí, a bhí orthu ullmhú chun múineadh ar líne, le fógra dhá lá.
Ghéill an Roinn go bhfuil baol ann go spreagfaidh instiitúidí tríu-leibhéal ráigeanna an choróinvíris – ag admháil go gcuirfidh seo stop le hathoscailt coláistí agus ollscoileanna go luath. Níl dhá lá a dóthain ama chun ullmhú le haghaidh modh teagaisc a mhairfidh níos faide ná atá éinne ag na fógraí nóiméid deiridh seo ag iarraidh a admháil.
Níl éinne á shéanadh go bhfuil na cúinsí ilriochtach sa tréimhse seo. Ach ó thaobh an oideachais de, níl athruithe ag an mbómaite deireanach ag teastáil nó tairbheach.
Ag an bpointe seo, tá mic léinn tar éis bogadh isteach ina lóistín – d’fhéadfaí a rá, go bhfuil formhór an damáiste atá an Roinn ag iarraidh a sheachaint cheana féin déanta.